Site-ul www.primarie3.ro este în curs de schimbare. În cazul în care nu găsiți informația dorită pe acest site vă rugăm sa accesati www.old.prmarie3.ro

sector 3
Informaţii publice

Emiterea/Prelungirea acordului de funcţionare pentru activitatea comercială la tarabă/spatiu în pieţe/bazare

Categoria: Activităţi comerciale back

Informații utile

PROCEDURA DE AUTORIZARE COMERCIALĂ

Potrivit dispoziţiilor art.5 alin.(1) din OG nr.99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, orice exerciţiu comercial se desfăşoară numai de către comercianţi autorizaţi în condiţiile legii, iar potrivit art.6 alin.(1) şi (2) din acelaşi act normativ: comerţul în zone publice se desfăşoară în structuri de vânzare cu sediu fix sau ambulant. Exercitarea activităţii de comercializare în zone publice este supusă acordului autorităţilor administraţiilor publice locale sau ale sectoarelor Municipiului Bucureşti, după caz, cu respectarea regulamentelor proprii ale acestora şi a planurilor de urbanism.

Având în vedere prevederile legale sus menţionate, raportate la dispoziţiile art.63 alin.(5) lit.g) din Legea Administraţiei Publice Locale nr. 215/2001, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul Local Sector 3 a adoptat Hotărârea nr. 313/2017 pentru aprobarea Regulamentului privind desfăşurarea activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă pe teritoriul Sectorului 3 al Municipiului Bucureşti.

Prin regulament se stabileşte procedura de obţinere a acordului de funcţionare de către persoanele fizice şi juridice, care exercită activităţi de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă în zone publice sau în orice zonă de altă natură destinată folosinţei publice, în structuri de vânzare cu sediu fix ori ambulant, permanent, temporar sau, după caz, sezonier pe teritoriul Sectorului 3 al Municipiului Bucureşti.

Potrivit art.2 lit a), acord de funcţionare este actul administrativ cu caracter individual, prin care se stabilesc condiţiile de desfăşurare a activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață, exclusiv unitățile de alimentație publică

Potrivit art.3 din H.C.L.S.3 nr. 313/2017: agenţii economici care desfăşoară sau urmează să desfăşoare activităţi comerciale, de prestări servicii şi de alimentaţie publică, au obligaţia depunerii documentaţiei în vederea obţinerii sau prelungirii termenului de valabilitate a acordului / autorizaţiei de funcţionare, cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de data începerii activităţii pe care urmează să o desfăşoare sau înainte data expirării valabilității autorizate iniţial.

Taxa pentru emiterea/prelungire acordului de funcționare, precum si taxa pentru vizarea anuală a acestuia sunt prevazute în Hotararea Consiliului General al Municipiului Bucuresti privind stabilirea nivelurilor taxelor și impozitelor locale în Municipiul București. Acestea se vor achita la casieriile din cadrul Primariei Sector 3 , iar dovada plății se va depune odată cu depunerea documentației de autorizare.

Acte necesare

Pentru SC :

Copia urmatoarelor documente:

  • B.I/C.I administrator/persoana care depune documentația de autorizare;
  • Certificat de înregistrare eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului;
  • Actul de deţinere al spaţiului din care să reiasă suprafața desfășurată a structurii de vânzare (contract de închiriere cu piaţa/bazar) ;
  • Certificat constatator din care să rezulte starea actuală a firmei – eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, valabil la data depunerii cererii de emitere/prelungire a acordului de functionare;
  • Avize/acorduri/autorizații emise de alte autorități/instituții publice în funcție de specificul activității care urmează a fi autorizată, precum şi a spaţiului în care urmează să se desfăşoare activitatea comercială:
    a) autorizație sanitară de funcţionare / Notă de constatare / Proces verbal de constatare a condițiilor igienico-sanitare / Notificare – după caz;
    b) document de înregistrare sanitară-veterinară și pentru siguranța alimentelor – după caz;
  • Dovada achitării taxei pentru emiterea acordului de funcţionare.

Următorul document semnat electronic:

  • Imputernicire (în cazul neprezentării asociatului /administratorului societăţii )

Pentru SC :

Copia urmatoarelor documente:

  • B.I/C.I administrator/persoana care depune documentația de autorizare;
  • Certificat de înregistrare eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului;
  • Actul de deţinere al spaţiului din care să reiasă suprafața desfășurată a structurii de vânzare (contract de închiriere cu piaţa/bazar) ;
  • Certificat constatator din care să rezulte starea actuală a firmei – eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, valabil la data depunerii cererii de emitere/prelungire a acordului de functionare;
  • Avize/acorduri/autorizații emise de alte autorități/instituții publice în funcție de specificul activității care urmează a fi autorizată, precum şi a spaţiului în care urmează să se desfăşoare activitatea comercială:
    a) autorizație sanitară de funcţionare / Notă de constatare / Proces verbal de constatare a condițiilor igienico-sanitare / Notificare – după caz;
    b) document de înregistrare sanitară-veterinară și pentru siguranța alimentelor – după caz;
  • Dovada achitării taxei pentru emiterea acordului de funcţionare.

Următorul document semnat electronic:

  • Imputernicire (în cazul neprezentării asociatului /administratorului societăţii )

Pentru PFA/IF/ÎI :

  • B.I/C.I administrator/persoana care depune documentația de autorizare;
  • Certificat de înregistrare eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului;
  • Actul de deţinere al spaţiului din care să reiasă suprafața desfășurată a structurii de vânzare (contract de închiriere cu piaţa/bazar);
  • Certificat constatator din care să rezulte starea actuală a firmei – eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, valabil la data depunerii cererii de emitere/prelungire a acordului de functionare;
  • Avize/acorduri/autorizații emise de alte autorități/instituții publice în funcție de specificul activității care urmează a fi autorizată, precum şi a spaţiului în care urmează să se desfăşoare activitatea comercială:
    a) autorizație sanitară de funcţionare / Notă de constatare / Proces verbal de constatare a condițiilor igienico-sanitare / Notificare – după caz;
    b) document de înregistrare sanitară-veterinară și pentru siguranța alimentelor – după caz;
  • Dovada achitării taxei pentru emiterea/prelungirea acordului de funcţionare.

Taxe

  • Taxă pentru emiterea Acordului de Funcţionare 69 lei
  • Taxă pentru prelungirea Acordului de Funcţionare 35 lei

Observații

Temp

Temp

Temp

Date de contact

  • Tel: 021.318.03.23-28 0736222717
  • Email: autorizare.comerciala@primarie3.ro
  • Email: relatiipublice@primarie3.ro
  • Adresă: Calea Dudeşti nr. 191, Sector 3, Bucuresti